Isla Ons

Vanuit Combarro zijn we naar Isla Ons gevaren. Combarro ligt aan het eind van de Ria de Pontevedra, Isla Ons aan het begin ervan.

Voor het ankeren bij het eiland Ons heb je een speciale vergunning nodig, een zogenaamd “National Parks’ Permit”. Die hadden we gelukkig al aangevraagd vanuit Nederland. Voor de dag/dagen dat je wilt ankeren, moet je ook nog via internet toestemming vragen. Die kregen we zonder problemen, zodat we lekker die kant op konden gaan.

MJ_Ons-2
Yes, daar zijn ze weer!

Naast dolfijnen kwamen we onderweg nog ander overstekend verkeer tegen…

MJ_Ons
Pas op voor overstekende SUP-pers (Stand Up Paddling)!

Bij de ankerplek aangekomen, lag er – naast allerlei andere boten – ook een andere Nederlandse boot: White Mustang. Die mensen hadden we gezien op de vertrekkersdag in Enkhuizen. Ze kwamen in hun bijbootje bij ons langs om te kletsen.
Even later kwam er nog een andere ‘vertrekkersdagboot’ aanvaren: Bojangles. Niet veel later zaten we met z’n allen op het strand. Heel gezellig!

MJ_Ons-4
Daar liggen we dan met de Bojengles. White Mustang vaart net weg…

Het was al laat voordat we weer teruggingen naar onze bootjes. Eigenlijk stonden we op het punt om naar bed te gaan, toen de Bojangles via de marifoon vroeg of we nog zin hadden in een borreltje. Toch maar gegaan en weer was het erg gezellig – en dus laat… Kees (Tabak) van de White Mustang bleek een collega fotograaf van Hollandse Hoogte te zijn. Toevallig!

MJ_Ons-8

De volgende ochtend gingen Femke en Marjolie aan de de slag met hun huiswerk. Frank en ik hebben een mooie ochtendwandeling gemaakt op het eiland naar het plaatsje waar de ferry’s aankomen. Helaas waren we allebei vergeten om onze portemonnee mee te nemen. Gelukkig had ik nog E 3,70 in mijn tas zitten in mijn parkeergeldvakje. “Doel is om daar 2 koffie en 2 croissants van te kopen”, aldus Frank. Het doel hebben we net niet kunnen halen, maar toch 2 cortado’s (onze favoriete Spaanse koffie) en 2 donuts kunnen scoren. Missie soort van geslaagd dus: waar je al niet blij van kunt worden!!

MJ_Ons-3
Ferry met toeristen is net aangekomen op Ons
MJ_Ons-7
Hier hebben we 2 cortado’s en 2 donuts gescoord..

3 Comments

Add yours →

1. Wat een super blog! Heel gezellig om te lezen en zo jullie te volgen.
    Je bent een soort reisbureau. Om te onthouden!
    Geniet lekker, ook van het vast gezellige feestje vandaag (30 aug)! Proficiat 🙂

Liked by 1 persoon

2. One life live it. Jullie hebben al een prachtige reis achter- en voor de boeg. Veel succes!