A Coruña

De hele maand augustus is het fiësta in Coruña. Maar ook zonder dat is het een groot feest hier in de stad. Wat een geweldige plek om te zijn! Vooral ’s avonds komt deze plaats helemaal tot leven. De straten zijn gevuld met allemaal lekkere (tapas-) barretjes. De ene nog drukker dan de andere. Het is ongelooflijk waar al die mensen vandaan komen. Het zijn bijna allemaal Spanjaarden. Toeristen zie je hier (nog) niet zoveel. Alleen Spaanse toeristen die de warmte in de rest van het land zijn ontvlucht. En wij dan natuurlijk, en nog wat andere bootjesmensen:).

We hebben ook nog twee dagen een auto gehuurd om het binnenland te verkennen. Eerst hebben we Santiago de Compostela ‘ontdekt’. Nou ja, ontdekt….er waren helaas meer mensen die het voor ons ontdekt hadden. Mensen die hele voet- of fietstochten hadden ondernomen om naar dit bedevaartsoord te komen. Ik wilde eigenlijk graag de kathedraal ingaan. Vol goede moed ging ik naar de ingang van de kerk. Die was om de hoek. Oeps, er stond een behoorlijke rij mensen voor. Achteraan aansluiten. Moest ik wel even de hoek om. Dus de hoek omgelopen…nog meer oeps….rij liep door, verder over een groot plein en dan weer de bocht om….. Verder ben ik maar niet gegaan. Om de hele middag in de hitte in de rij te gaan staan om een kerk te bezoeken was een beetje teveel van het goede.

Dus weer verder getrokken en onderweg ergens lekker gepicknickt om vervolgens door te rijden naar Ourense. Was een tip van het Nederlands-Spaanse meisje van het autoverhuurbedrijf Sixt. Een hele goede tip want Ourense was superleuk. Nog minder toeristen dan in Coruña. Alleen wij, zonder de rest van de bootjesmensen:))

Ook hier kwam het stadje ’s avonds helemaal tot leven. Ook weer allemaal tapasbarretjes en iedereen tot ’s avonds laat op straat. We hebben erg lekker gegeten voor heel weinig geld. Altijd goed!

In hotelletje in stad overnacht en de volgende dag zijn we naar de thermen van Ourense gegaan. Eeuwenoude thermaal baden die al door de Romeinen waren ontdekt. 64 graden. Mocht helaas geen foto’s maken…

Daarna weer door. Onderweg weer lekker gepicknickt en een paar plaatsjes nog bezocht.      Was een leuk uitstapje. Ook leuk om even weer wat anders te zien dan havenstadjes. Alhoewel we weer erg blij waren om terug te zijn in A Coruña.

2 Comments

Add yours →

1. Super Astrid, wat hebben jullie t naar je zin! Wat Spanje betreft, ik snap dat dit land jullie goed bevalt, wij zijn bijna aan t einde van onze Spanje vakantie en hebben weer enorm genoten! Voor ons betekent t weer huiswaarts, voor jullie n fijn verblijf onderweg. Geniet ook weer van de volgende tussenstop 😘